Klachtenregeling

DeHaan Szirmai DeHaan

Bij HSH Advocaten doen wij er alles aan om onze cliënten op een professionele en zorgvuldige manier bij te staan. Toch kan het voorkomen dat je ergens ontevreden over bent. In dat geval stellen wij het op prijs dat je dit met ons deelt — zodat we samen tot een passende oplossing kunnen komen.

1. Informele route

Heb je verbeterpunten of ben je niet tevreden over onze dienstverlening? Bespreek dit dan eerst met de advocaat die jou bijstaat. Vaak kan een gesprek veel ophelderen en leiden tot een snelle oplossing.

Wil of kun je dit niet rechtstreeks met jouw advocaat bespreken, dan kun je je wenden tot onze interne klachtenfunctionaris: mr. A. Szirmai. Gaat het om een klacht over haarzelf, dan kun je terecht bij de plaatsvervangend klachtenfunctionaris: mr. A. de Haan.

2. Formele route

Als je klacht via de informele weg niet naar tevredenheid is afgehandeld, zijn er verschillende mogelijkheden afhankelijk van de aard van je klacht:

  • Tuchtrechtelijke klacht?
    Dan kun je je wenden tot de Deken van de Orde van Advocaten in het arrondissement Noord-Nederland. Dit geldt bijvoorbeeld als je vindt dat een advocaat zich niet aan de beroeps- of gedragsregels heeft gehouden.

  • Overige geschillen?
    Gaat het om een geschil over bijvoorbeeld de dienstverlening of een declaratie, dan kun je je wenden tot de bevoegde rechter in het arrondissement Noord-Nederland, locatie Leeuwarden.

  • Geschillencommissie Advocatuur
    HSH Advocaten is aangesloten bij de Geschillenregeling Advocatuur. Dit betekent dat geschillen over de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van declaraties – inclusief eventuele schadevergoedingen tot € 10.000 – kunnen worden voorgelegd aan een onafhankelijke commissie. Let op: dit is alleen mogelijk als cliënt en kantoor vooraf schriftelijk hebben afgesproken dat zij bij een geschil de uitspraak van deze commissie zullen volgen.

     


Heb je een klacht of een opmerking die je met ons wilt delen? Neem dan contact op via info@hsh-advocaten.nl of telefonisch via 0513 – 513 000. Wij zorgen ervoor dat je klacht serieus en zorgvuldig wordt behandeld.

Heb je vragen of wil je direct juridisch advies?

Neem vrijblijvend contact met ons op. We denken graag met je mee en laten je snel weten wat we voor je kunnen betekenen.